5/13/2005
 
Visolie effectief bij ADHD
 
In Nederland is de diagnose ADHD bij ongeveer vier procent van alle kinderen gesteld. Gedrags- en leerproblemen bij kinderen vormen een grote belasting voor de ouders, de school, maar meer nog voor het kind zelf.



Al geruime tijd is bekend dat visolie iets lijkt te doen voor kinderen met klachten als ADHD. Tot op heden is dat echter onvoldoende aangetoond door de aanbieders van visolie. In een publicatie in het wetenschappelijke tijdschrift `Pediatrics` van 3 mei 2005 werden de eerste resultaten gerapporteerd van een grote studie die gedaan is met visolie. Aan deze studie hebben 110 kinderen van verschillende basisscholen in Engeland deelgenomen. De gedragsproblemen waren na drie maanden gebruik aanmerkelijk verbeterd door het gebruik van visolie. De resultaten kwamen in de buurt van de resultaten die doorgaans bereikt worden met de normale medicijnen.







Alle nieuwsartikelen:

sojaconsumptie vermindert kans op dikkedarmkanker

Bevalling bij dikke vrouw gevaarlijker

Herbalife op shirt Beckham

Gezond, fit en slank met maaltijdvervangers

Dikte wordt drama

Nederlandse jeugd steeds sneller steeds dikker

Toename van geestesziekten door slechte voeding

Dikke peuters naar afslankkliniek

Kinderen eten wat ze krijgen voorgezet

Poli voor dikke kinderen

Voedingspatroon nog slechter dan gedacht

Obesiteit verhoogt kans op dementie

Visolie effectief bij ADHD

Obesitas niet alleen bestrijden met beweging

Jaarlijks 20.000 mensen dood door verkeerd voedsel

Drie sneden bruin brood even vet als een mars

Dieet moet agressie gedetineerden verminderen

Kinderen in grote steden dikker

43 procent van de Belgen heeft overgewicht

ongezonde transvetzuren ook in vlees

Koken in de magnetron minder gezond

McDonald's schrapt grote porties

Snackbars moeten vloeibaar vet gaan gebruiken

Bijvoeding baby veroorzaakt overgewicht

Visolie enige bron voor "goede "vetten

Snoepjes schakelen de stress uit

Tweede zomerkamp voor dikke kinderen

Auto gaat voor eten

nieuwe aanpak moet diabetes voorkomen

Hoe zwaar bent u in 2013

Amerikanen als baby al junkfood

Steeds meer Amerikanen krijgen suikerziekte

Rode wijn goed bij overgewicht

Vis goed voor slagaders

Verbod op preparaten met efedra

Visolie verhelpt leerproblemen

Misleidende reclame over voeding verboden

Vet vrije snacks en afvallen

Overgewicht en inactiviteit verhogen kankerrisico

Voedingsindustrie tegen overgewicht



Hier vindt u alle nieuwsberichten die zijn verschenen op better-life.nl. In de toekomst, als de hoeveelheid berichten is toegenomen, kunt u hier ook een zoekfunctie vinden.